Gi deg selv i julegave til Drammen og miljøet!

Bli med i byens grønneste og raskest voksende politiske bevegelse!

3. desember, 2018

Hvis meningsmålinga for nye Drammen som ble publisert i slutten av november stemmer med valgresultatet i september 2019 (eller om vi gjør det enda bedre!), så vil verken Arbeiderpartiet eller Høyre kunne styre den nye kommunen uten å samarbeide med MDG. Det gir oss en fantastisk posisjon til å gjennomføre enda mer grønn politikk enn vi fikk gjort på første forsøk i 2015-2019 – som folk tydeligvis setter stor pris på allerede!

Derfor er MDG også Drammens mest spennende politiske bevegelse å bli en del av akkurat nå. Og du som leser dette – og som brenner for at kommunen din skal bli et litt grønnere sted å bo, være og skape i – og som vurderer om du vil bruke din tid på å jobbe for dette – er den viktigste ressursen Drammen har akkurat nå.

Hva kan du bidra med?

• Stå på lista!
    • Vi har valgt våre seks toppkandidater, men resten av lista velges ikke før utpå våren. Vi forhåndskumulerer kun to kandidater, og på siste meningsmåling ligger vi an til å få inn FEM mandater – det betyr altså at det er fullt mulig å komme inn i kommunestyret selv om du ikke står der ennå.
  • Lage politikk!
    • Programkomiteen jobber med å utarbeide vårt arbeidsprogram for 2019-2023, og et langsiktig prinsipp-program. Komiteen trenger alltid flere skarpe hoder til å jobbe med detaljert politikkutforming, redigeringsarbeid og «djevelens advokat»-jobb. Programarbeid gir deg en unik mulighet til å fargelegge partiets politikk!
  • Lage valgkamp!
    • De beste kandidatene og den beste politikken legger grunnlaget, men innholdet selger seg ikke alene. Valget vinnes på gater og torg, på sosiale medier, i avisene, i døråpninger, på stand og i stadig nye formater. Den som klarer å kommunisere best og smartest med flest av de som liker en mest vinner valget. Er du en strateg, en selger, en tenker, en skribent, en «doer» eller generelt bare gira på å vinne valg? We want you!
  • …masse annet!
    • Grønt arbeid blir det man gjør det til – og fantasien setter grensene! Har du en god idé og har lyst til å bli med frivillig så lytter vi til absolutt alle forslag og har veldig lav terskel for å prøve ut gode forslag. Vi er summen av alle gode ideer og alle fine folk som vil være med.

Så – vil du bli med på å farge Drammen grønnere?

• Fortell litt om deg selv!
  • Hva kan du tenke deg å bidra med?