Tidenes måling for MDG i Drammen!

7,8 % og 5 plasser i det nye kommunestyret på DTs nye måling!

21. november, 2018

Vi gnir oss i øynene og klyper oss i armene, men det er faktisk sant. I Drammens Tidendes nye måling for Nye Drammen får Miljøpartiet de Grønne 7,8 % av stemmene, og i så fall 5 av det nye kommunestyrets 57 plasser. Dette til tross for at to nye kommuner er tatt med – hvorav MDG ikke stilte liste en gang forrige valg – og etter måneder med negativt fokus på bompenger. Folket vil faktisk ha grønn politikk! MDG havner med dette også i vippeposisjon, og kan velge og vrake mellom hvilken blokk som skal få styre den nye kommunen

«Dersom dette blir resultatet så skal vippeposisjonen brukes maksimalt for politisk gjennomslag. Forrige gang fikk vi 5,1 % og har fått til masse. Med et slikt resultat skal vi få til enda mer», uttaler en glad Ståle Sørensen, gruppeleder i Drammen MDG.

«Et slikt resultat vil innebære en stor og ung, fremadstormende kommunestyregruppe som garantert vil gjøre seg bemerket», fortsetter Sørensen.

Spørsmålet kommer naturligvis med en gang – hvem skal vi samarbeide med?

«Vi er blokkuavhengige og konstruktive», avslutter Ståle Sørensen. MDG kommer – som alltid – til å velge de samarbeidspartnerne som ønsker å legge til rette for mest grønn politikk. Utfordringen er herved avgitt til de andre partiene!