Vi gir deg ny vedovn i julegave!

Nå skal Drammen kommune gi økonomisk støtte til alle som vil skifte ut gamle vedovner med rentbrennende vedovner, varmepumper, pelletsovner eller liknende!

2. desember, 2018

Budsjettvedtak:

Det settes av kr. 1 mill. pr. år i perioden til en støtteordning for innbyggere som ønsker å skifte ut gamle vedovner med rentbrennende vedovner, varmepumper, pelletsovner eller liknende. Vilkårene i ordningen skal være som skissert i rådmannens innstilling formannskapssak 0171/18.

Selv om det har vært et krav i Norge siden 1998 om at alle nye vedovner skal være rentbrennende, er det fortsatt igjen ca 5 000 gamle ovner som ikke er rentbrennende i Drammen. Å få skiftet ut alle disse vil ha svært positiv effekt på luftkvaliteten nedover i dalen vår, som fra tid til annen er et betydelig problem for de av oss med luftveissykdommer.

Etter vår flotte budsjettseier får alle som vil bytte ut en gammel ovn med en ny og rentbrennende vedovn, eller alternativ varmekilde som varmepumpe eller pelletsovn, nå støtte til å gjøre denne investeringen! Les mer om dette her.

Les om alle 2019-budsjettseirene våre her!

Vil du bli med på å farge Drammen grønnere?

• Fortell litt om deg selv!
  • Hva kan du tenke deg å bidra med?