Vi gir kulturlivet tre millioner i julegave!

Det lå an til kutt i kulturbudsjettet i 2019. Dette var selvfølgelig helt uaktuelt for oss – så vi kjempet gjennom en ØKNING på tre millioner i stedet for!

3. desember, 2018

Budsjettvedtak:

Programområdet styrkes med kr. 3 mill. pr. år i perioden utover rådmannens forslag. Hensikten er å gjennomføre vedtatt Kulturplan.

I juni vedtok Drammen en ny kulturplan for 2018-2021, hvor MDG fikk gjennomslag for hele 14 forslag! (Les en gladsak om dette ved å klikke her)

Som den interesserte innbygger vet så fulgte det ingen penger med denne planen, og det spøkte for gjennomføringen da det ble lagt opp til kutt også på kulturfeltet i rådmannens forslag. Derfor krevde vi reversering av dette kuttet – og påplussing av 3 friske millioner – i forhandlingen med våre budsjettkamerater. Det var også viktig å legge en tydelig føring på at disse pengene skal brukes til å faktisk gjennomføre kulturplanen. Det er for mange gode forslag i planen til at kommunen ikke skal se dem gjennomført.

Nå roper vi hurra for at kulturlivet får en siste, velfortjent injeksjon før tre kommuner blir til en – og at vi forhåpentligvis kan begynne reisen oppover Kulturindeksen!

Les om alle 2019-budsjettseirene våre her!

Vil du bli med på å farge Drammen grønnere?

• Fortell litt om deg selv!
  • Hva kan du tenke deg å bidra med?