Vi gir sentrum flere åpne gater i julegave!

Mer liv og lykke i sentrumsgatene!

2. desember, 2018

Budsjettvedtak, verbalpunkt:

Vurdere åpning av flere gater for økt bokvalitet, lek og sentrumstrivsel. Åpningen av vestenden av Tollbugata i 2018 var en ubetinget suksess, og prosjektet bør gjentas med en omdefinering av gater fra trafikkareal til oppholdsareal.

Det var en stor delseier i 2018 da vestenden av Tollbugata inn mot Strømsø Torg ble delvis stengt for trafikk og restaurantene kunne sette ut møbler på gata og ha uteservering. Tiltaket ble en braksuksess og løftet gata til kontinentalt nivå på trivselsskalaen hele sommeren! Derfor har mange krysset fingrene og håpet på en fullstendig åpning av gata.

Vi jublet dermed selvfølgelig høyt da resten av budsjettkameratene ble med på å vedta fullstendig omdefinering av denne gatesnutten fra trafikkareal til oppholdsareal – og å prøve det samme i ytterligere to gater i 2019! Tiltaket trenger ikke nødvendigvis å gjøres for å åpne opp for serverings-/butikkvirksomhet på gateplan, men også andre hyggelige tiltak som fremmer trivsel og liv; slik som lekeapparater, benker, installasjoner, grønne vekster mm.

Les om alle 2019-budsjettseirene våre her!

Vil du bli med på å farge Drammen grønnere?

• Fortell litt om deg selv!
  • Hva kan du tenke deg å bidra med?