Tredje størst i Nedre Eiker!

Jubelmåling i Nedre Eiker – 10,2 %!

4. juli, 2019

Juli-målingen som Eikerbladet har utført tilsier at De Grønne tredobler sin oppslutning i Nedre Eiker sammenlignet med valgresultatet i 2015. Kombinert med svært gode målinger i Drammen, og mye positiv oppmerksomhet i Svelvik, er det gode muligheter for at Nye Drammen virkelig blir malt knallgrønn!

– Wow! Kult! Så vanvittig fornøyd jeg ble nå, utbryter Cathrin Janøy til Eikerbladet når hun blir presentert for den fantastiske målinga. (Les hele saken her) Cathrin er vår tredjekandidat for Miljøpartiet De Grønne til kommunevalget i Drammen i høst, og vår toppkandidat fra Nedre Eiker. Hun har all grunn til å juble over at Miljøpartiet De Grønne nå er tredje størst i den gamle kommunen, skal vi tro målingen Eikerbladet har utført.

– Vi er opptatt av lokale og konkrete saker i Nedre Eiker, og jeg mener vi er mer tydelig og konkrete der partier som Høyre og Ap vingler litt. Det tror jeg velgerne responderer på, men også alle som er skuffet over sammenslåingen, uttaler Cathrin videre til Eikerbladet.
Cathrin forklarer videre at hun tror resultatet i målingen kan henge sammen med De Grønnes fokus på å ivareta Nedre Eikers interesser inn i den nye storkommunen, for eksempel innenfor kultur– og arealpolitikk.
– Dette er noe jeg er opptatt av som politiker, og å sørge for at Nedre Eiker ikke skal bli glemt i storkommunen, sier hun.

Nå er det bare to måneder igjen til valget. For å oppnå drømmen vår om å male Drammen grønn, må vi skru opp enda et gir og holde maks fart helt inn til målstreken. Da trenger vi hjelp fra alle grønne venner! Vil du bidra? Klikk deg inn til dette skjemaet og fortell oss hva du kan hjelpe til med.